Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2020

 

Μια βδομάδα έχει περάσει μετά το άνοιγμα των σχολείων και βρισκόμαστε ακόμα σε κατάσταση διάλυσης, αναμονής και απορίας. Παρά τις εξαγγελίες του υπουργείου και τα ημίμετρα για το άνοιγμα σε καιρό πανδημίας η κατάσταση περιγράφεται ως εξής:

  • δεν έχουν γίνει ακόμα οι προσλήψεις του απολύτως απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας, όπως αυτές ανατέθηκαν στους δήμους. Η έλλειψη ακόμη και της στοιχειώδους καθαριότητας αναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να καθαρίζουν οι ίδιοι τους χώρους του σχολείου, το οποίο είναι ανοικτό προς το κοινό, γονείς και παιδιά. Υπάρχει πραγματική ανησυχία για το αν οι προσλήψεις, και μάλιστα ενισχυμένες, θα έχουν γίνει μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς ακόμα και με την παράταση που δόθηκε.

  • Τα μέτρα – ημίμετρα που εξαγγέλθηκαν θέτουν σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, οικογενειών κι εκπαιδευτικών, αφού δεν εξασφαλίζουν την ασφάλεια τους από τον Covid-19, παρά μόνο διευκολύνουν το άνοιγμα των σχολείων διατηρώντας τις παλιές συνθήκες λειτουργίας τους με το μικρότερο δημοσιονομικό κόστος. Συγκεκριμένα καμία πρόβλεψη δεν έγινε για την εύρεση των απαραίτητων χώρων και την πρόσληψη ικανού αριθμού εκπαιδευτικών για να μπορέσουν τα σχολεία να λειτουργήσουν με μειωμένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, όπως είναι το υγειονομικά και εκπαιδευτικά σωστό. Αντιθέτως αποφασίστηκε ο συνωστισμός 25 μαθητών σε αίθουσες των 20 τετραγωνικών αδιαφορώντας και υποβαθμίζοντας απολύτως τον δεύτερο παράγοντα του τρίπτυχου πλύσιμο χεριών-αποστάσεις-μάσκες. Η αντιμετώπιση και αιτιολόγηση της επιλογής του συνωστισμού στις τάξεις έγινε με την υποστήριξη μάλιστα της επιστημονικής επιτροπής λοιμωξιολόγων στη βάση ‘περίεργων’ μαθηματικών, ψευδών στατιστικών και ανορθολογικών μοντέλων και συμπερασμάτων.

  • Έχοντας απαλείψει τον παράγοντα αποστάσεις από τη συνάρτηση πρόληψης από τον Covid-19, η κυβέρνηση και η επιτροπή έπαιξε όλα τα χαρτιά της πάνω στις μάσκες, τις οποίες με εγκύκλιο έκανε υποχρεωτικές στα σχολεία. Μέσα σε ένα επικοινωνιακό θέατρο του παραλόγου ανήγγειλε ότι θα δώσει δωρεάν πάνινες μάσκες στους μαθητές και ένα παγούρι(!) προσφορά ιδρύματος χορηγών. Μαθαίνουμε ότι ο μειοδοτικός διαγωνισμός για τις μάσκες οδεύει προς φιάσκο αφού υπάρχουν ενστάσεις και αναφορές για στήσιμο της διαδικασίας. Αναρωτιόμαστε αν θα υπάρχουν οι μάσκες στα σχολεία στις 14 Σεπτεμβρίου ή αν θα πρέπει οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να επωμιστούν και αυτό το οικονομικό βάρος!

  • Μέσα στα πλαίσια του μέτρου της μάσκας συνεχίζονται οι γενικολογίες και η αντιφάσεις ως προς την εφαρμογή του. Για παράδειγμα η μάσκα θα είναι υποχρεωτική για τους μαθητές στις τάξεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος, αλλά θα βγαίνει κατά τη διάρκεια του φαγητού στις πολυπληθείς αίθουσες του ολοημέρου, στο οποίο δε, μετά από σύσταση της υπουργού, παροτρύνονται να συμμετέχει μεγαλύτερος αριθμός μαθητών. Είναι απορία όλων μας πως ακριβώς θα διασφαλιστεί η υγεία όλων μας όταν αφαιρούνται από τη συνάρτηση και οι δύο απαραίτητοι συντελεστές, και η απόσταση και η μάσκα!

  • Το υπουργείο έχει περιοριστεί σε γενικές εγκυκλίους χωρίς διευκρινίσεις, χωρίς συγκεκριμένες αναλυτικές, ρεαλιστικές οδηγίες. Εκτός από τις ασάφειες για τη λειτουργία του ολοημέρου την ώρα της σίτισης, τίποτα επίσης δεν έχει διευκρινιστεί σχετικά με το τι γίνεται με γονείς και μαθητές που αρνούνται επίμονα να συμμορφωθούν με τα μέτρα. Ήδη από τις πρώτες μέρες που έχουν ανοίξει τα σχολεία έχουν σημειωθεί εντάσεις, εκβιασμοί και απειλές απέναντι σε διευθυντές και σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι καλούνται να εφαρμόσουν την εγκύκλιο υποχρεωτικής χρήσης μάσκας. Η απουσία εφαρμοστικής εγκυκλίου και σαφών οδηγιών του Υπουργείου αφήνει τους εκπαιδευτικούς υπόλογους και έκθετους απέναντι σε τέτοιες καταστάσεις διαταράσσοντας τις σχέσεις μέσα στη σχολική κοινότητα.

  • Ήδη μέσα σε τέσσερις ημέρες λειτουργίας έχουν σημειωθεί κρούσματα Covid-19 σε εκπαιδευτικούς σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της χώρας. Μετά από καταγγελίες συλλόγων εκπαιδευτικών των περιοχών των κρουσμάτων είναι προφανές ότι τα πρωτόκολλα δεν ακολουθούνται, οι απολυμάνσεις χώρων καθυστερούν σε εγκληματικό βαθμό, δεν γίνονται τεστ σε όσους πιθανά εκτέθηκαν στον ιό, ούτε απομακρύνονται από τον χώρο. Γενικότερα στον τομέα της εξέτασης και των τεστ βρισκόμαστε στη φάση που το ένα μετά άλλο τα εθνικά διαγνωστικά κέντρα για τον Covid-19 δηλώνουν αδυναμία διαχείρισης του όγκου των τεστ, θολώνοντας ακόμα περισσότερο το τοπίο γύρω από την παρακολούθηση της πανδημίας ιδιαίτερα μάλιστα σε μια περίοδο τόσο κομβική, όπως αυτή που διαμορφώνεται με το άνοιγμα των σχολείων.


Είναι δυστυχώς μια πραγματικότητα ότι η αντιμετώπιση της πανδημίας γίνεται με τρόπο πρόχειρο και αντιφατικό γεμάτο με αντιφάσεις, συνεχές κόψε-ράψε, πρωτοκαθεδρία του κόστους (οικονομικού και πολιτικού). Το θράσος έχει υπερβεί κάθε όριο, όταν ανακοινώνεται χωρίς καμία αιδώ ότι δεν υπάρχουν χρήματα για προσλήψεις περισσότερων εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν τα σχολεία όπως πρέπει, αλλά την επόμενη στιγμή κανονίζεται χορός δισεκατομμυρίων για αγορά πολεμικών εξοπλισμών για τα πολεμικά νεο-αποικιοκρατικά παιχνίδια στη Μεσόγειο. Η γενικευμένη διγλωσσία κυβέρνησης και ειδικών καλλιεργεί συνωμοσιολογικές και ανορθολογικές λογικές στην κοινωνία και κλονίζει κάθε αίσθημα εμπιστοσύνης. Προτάσσοντας την ατομική ευθύνη ως μόνη λύση, η πολιτεία απεκδύεται των ευθυνών της αφήνοντας τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης στον κοινωνικό αυτοματισμό. Χωρίς γενναία και υπεύθυνα μέτρα αντιμετώπισης και πρόληψης η πολιτεία προχωρά σε επικίνδυνους πειραματισμούς με τη δημόσια υγεία.

Κάτω από αυτές οι συνθήκες αποτελεί αδήριτη ανάγκη η αυτοοργάνωση μέσα από επιτροπές αγώνα και η συλλογική δράση των πρωτοβάθμιων σωματείων μας, τα οποία τώρα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να καλέσουν άμεσα γενικές συνελεύσεις, να γίνουν τα αυτιά και τα μάτια των εκπαιδευτικών, ένας μοχλός ελέγχου και πίεσης απέναντι στην πολιτεία για την εξασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, ένα είδος ‘παρατηρητηρίου’ για να μπορούμε να ελέγχουμε την κατάσταση στα σχολεία μας και να ενημερώνουμε για κάθε πρόβλημα, παράβλεψη και παράλειψη.


Υπό αυτές τις συνθήκες απαιτούμε:

- τμήματα ολιγομελή το πολύ 15 μαθητών και άμεση χρηματοδότηση για την ανέγερση σχολικών αιθουσών. .

- μαζικούς μόνιμούς διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση  τώρα όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μια σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Αυξημένο αριθμό έως και διπλασιασμό των προσλήψεων λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων.

- δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στην έναρξη της χρονιάς και στη συνέχεια περιοδικά δειγματοληπτικά.

- εξασφάλιση του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας σε όλο το ωράριο λειτουργίας των σχολείων με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας για τα σχολεία. Διάθεση του απαραίτητου υγειονομικού υλικού (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κλπ) σε καθημερινή βάση και δωρεάν για όλους (μαθητές, εκπαιδευτικούς, βοηθητικό προσωπικό).

- άδειες ειδικού σκοπού για όλους τους εκπαιδευτικούς που τις χρειάζονται

 

Το Υπουργείο οφείλει να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης στα σχολεία χωρίς να πετάει το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς ως είθισται.

Καλούμε τη ΔΟΕ να καταγγείλει το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση για τους επικίνδυνους πειραματισμούς σε βάρος των μαθητών , των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους ως προς το άνοιγμα των σχολείων επιχειρώντας την εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που έχει νομοθετήσει πρόσφατα.


LOCKDOWN στην αντιεκπαιδευτική και αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης

ΑΓΩΝΑΣ για το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 και την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών του