Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

Η καινούργια χρονιά έχει ήδη δείξει τη συνέχιση και όξυνση των χρόνιων πια παθογενειών στην εκπαίδευση με ευθύνη των κυβερνήσεων όλα αυτά τα χρόνια που κρατούν την εκπαίδευση δέσμια των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών τους.
Συγκεκριμένα:

- Έχει παγιωθεί πια η πολιτική της αδιοριστίας και της κάλυψης των αναγκών για δεκάδες χιλιάδες μόνιμους διορισμούς με προσλήψεις αναπληρωτών. Οι χιλιάδες συνάδελφοί μας πλήττονται με την πολιτική του προσοντολόγιου, τον εξαναγκασμό στην οικονομική εκμετάλλευση των μεταπτυχιακών, την απαξίωση του πτυχίου, της προϋπηρεσίας και των εργασιακών δικαιωμάτων που προκύπτουν από αυτά και την εργασιακή ομηρία δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων.
- Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών πλήττονται επίσης σε ένα σύστημα που ο μαθητής δεν μπορεί να έχει τους εκπαιδευτικούς του μόνιμα, σε ένα σχολείο που θα αναπτύσσονται ουσιαστικές παιδαγωγικές σχέσεις μεταξύ μαθητή και διδάσκοντα. Σε μια εκπαίδευση που βασίζεται στην ελαστική εργασία, ο μαθητής και ο εκπαιδευτικός βιώνουν τη ματαίωση και τον αποχωρισμό διαρκώς, ενώ τα σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν μέσα από τα χιλιάδες κενά που αναπαράγονται κάθε χρόνο.
-  Ήδη από τα πρώτα βήματα του μαθητή στο σχολείο, η ματαίωση βρίσκεται εκεί. Η σύμπραξη του Υπουργείου με τους Δήμους σε εκπαιδευτικά θέματα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οδηγεί όπως ήταν αναμενόμενο στο πάγωμα της υλοποίησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και την εξαίρεση 13 Δήμων από την άμεση εφαρμογή τους.

- Μέσα σε όλη αυτή την προχειρότητα, αποδιοργάνωση και διάλυση η κυβέρνηση τροφοδοτεί τον τύπο με εκθέσεις σχετικά με τις αποδόσεις και το επίπεδο μόρφωσης των μαθητών, παρουσιάζοντας μια ζοφερή εικόνα, την οποία προσπαθεί για άλλη μια φορά να τη φορτώσει στους εκπαιδευτικούς προλειαίνοντας το έδαφος στην κοινωνία για τον επερχόμενο νόμο περί αξιολόγησης που αναμένεται να κατατεθεί τον Δεκέμβριο. Μια αξιολόγηση που στόχο έχει την τρομοκράτηση και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, και την οποία θα συνεχίσουμε να αντιμαχόμαστε.

- Το υπουργείο αντί να προσπαθεί να λύσει αυτές τις παθογένειες παρεμβαίνει συνεχώς στο περιεχόμενο της παιδείας με συντηρητικές και αντιεπιστημονικές θεωριές περί κατήχησης και φρονηματισμού μέσα από τα μαθήματα των θρησκευτικών και της ιστορίας, και με θεωρίες περί αριστείας που θα οξυνουν τις κοινωνικές ανισότητες ανοίγοντας ακόμη περισσότερο τον δρόμο για την παραπαιδεία.

- Προσφέροντας χρήμα προς την ιδιωτικοποίηση της παιδείας, τα σχολεία μας παραμένουν υποχρηματοδοτούμενα. Συνεχίζοντας την έμφαση στην "αυτονομία της σχολικής μονάδας" της προηγούμενης κυβέρνησης, τα σχολεία αναγκάζονται να κάνουν εκπτώσεις στην πραγματική τους παιδαγωγική ανεξαρτησία, για να προσελκύσουν κονδύλια και στήριξη από χορηγούς (ιδρύματα, βιομηχανίες, εταιρείες, εφοπλιστές).

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση μόνο εμείς οι εκπαιδευτικοί, οι πρωτεργάτες της εκπαίδευσης μπορούμε και οφείλουμε να αντισταθούμε των μαθητών μας και της κοινωνίας όλης.

Την Παρασκευή 4 Οκτώβρη ΟΛΟΙ έξω από το Υπουργείο Παιδείας στη 13:00 η ώρα στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση για να διαμαρτυρηθούμε συλλογικά για την εκπαίδευση, την εργασία, για τα δικαιώματα μας. (με κήρυξη 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας από τη ΔΟΕ τις τρεις τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου – τρεις πρώτες του απογευματινού προγράμματος) .