Παρασκευή 17 Μαΐου 2019

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για την πρόσκληση του Υπουργού Παιδείας στην εκδήλωση για το “νέο Λύκειο” από την πλειοψηφία του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Αγ. Βαρβάρας


Λίγες μέρες πριν το Πάσχα, όπως συνηθίζουν οι κυβερνήσεις, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε προς ψήφιση το νομοσχέδιο για το “Νέο Λύκειο”, το σύστημα πρόσβασης στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις συνέργειες ΑΕΙ – ΤΕΙ.
Λίγες μέρες πριν τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, η πλειοψηφία του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Αγ. Βαρβάρας αποφάσισε να οργανώσει εκδήλωση-συζήτηση για τις αλλαγές στο Λύκειο με βασικό και μόνο προσκεκλημένο τον Υπουργό Παιδείας, για να μας εξηγήσει τον νέο νόμο - που όπως φαίνεται βασίζεται και συνεχίζει τον νόμο Αρβανιτόπουλου (ΝΔ) του 2013 - και το πως θα εφαρμοστούν όλα τα αντιδραστικά, αντιεκπαιδευτικά νέα μέτρα που αυτός προβλέπει.
Πώς δηλαδή θα ανασυγκροτηθεί η εκπαίδευση με βάση τις επιταγές του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε. αλλά και του εγχώριου Συλλόγου Ελλήνων Βιομηχάνων, έτσι ώστε το σχολείο από φορέας παιδείας να μετατραπεί σε μια επιχείρηση παραγωγής ενός ευέλικτου, φθηνού και χειραγωγήσιμου εργατικού δυναμικού, βαθαίνοντας τις ταξικές διακρίσεις και υποβαθμίζοντας το δημόσιο αγαθό της παιδείας.
Στις εξηγήσεις και διασαφηνίσεις που αναμένεται να δώσει, ο Υπουργός μάλλον θα παραλείψει να αναφερθεί στο νέο προφίλ του Λυκείου που από τριετές γίνεται ουσιαστικά διετές, με την Γ’ Λυκείου να γίνεται προθάλαμος για την εισαγωγή στα Ανώτατα Ιδρύματα, επικεντρώνοντας στα μαθήματα ειδικότητας και υποβαθμίζοντας και αγνοώντας τα μαθήματα γενικής παιδείας.
Θα παραλείψει να πει για τον απόλυτο προσανατολισμό της τεχνικής παιδείας στην κατάρτιση και μαθητεία, η οποία ρίχνει τους μαθητές μας στο βωμό της φθηνής, ελαστικής και ανασφαλούς εργασίας προς όφελος των εργοδοτών, εισάγοντας τους εργαζόμενους της νέας γενιάς στα καινούργια, απάνθρωπα εργασιακά πρότυπα.
Μέσα στη γνωστή θριαμβολογία για τη πάταξη των φροντιστηρίων, θα παραλείψει να πει για τις εξωτερικές απολυτήριες εξετάσεις μέσα από τράπεζα θεμάτων που μαζί με τις πανελλαδικές θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο την προσφυγή σε φροντιστήρια ήδη από την Α’ Λυκείου.
Θα παραλειφθεί επίσης ότι μετά την τιτάνια προσπάθεια των μαθητών μας να περάσουν στο υποχρηματοδοτούμενο Πανεπιστήμιο, το πτυχίο το οποίο θα πάρουν θα έχει υποβαθμιστεί πλήρως σε έναν βασικό πτυχίο (στα πρότυπα της Μπολόνια) με υποβαθμισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, καθιστώντας απαραίτητα τα πλήρως ιδιωτικοποιημένα πια, πανάκριβα μεταπτυχιακά.
Τέλος θα παραλείψει προφανώς να πει ότι η δημόσια εκπαίδευση και το έργο που προσφέρει υποβαθμίζεται συνεχώς με ξεκάθαρη ευθύνη του κράτους, αφού αυτή υποφέρει κάτω από την έλλειψη μόνιμου προσωπικού, βιβλίων, εργαστηρίων, και γενικότερα υποδομών μέσα από τη συνεχή υποχρηματοδότηση της. Η λύση που προωθείται από την κυβέρνηση για να βγάλει από πάνω της την υποχρέωση παροχής του κοινωνικού αγαθού της παιδείας είναι η εύρεση χορηγών, ο προγραμματισμός προγραμμάτων και εκδηλώσεων για την προσέλκυση κεφαλαίων, η συνέργεια με τον ιδιωτικό τομέα, η απόλυτη δηλαδή εμπορευματοποίηση και εκμαυλισμός της παιδείας.
Οι εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς τα γνωρίζουμε όλα αυτά γιατί τα βιώνουμε κάθε χρονιά, κάθε χρονιά που προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα με τα λιγοστά που μας παρέχονται, κάθε χρονιά που βάζουμε το χέρι όλο και πιο βαθιά στην τσέπη για να αγοράσουμε το μορφωτικό και εργασιακό δικαίωμά μας.
Τι να πουν άλλωστε οι χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που ξεσπιτώνονται κάθε χρόνο αφήνοντας τις οικογένειές τους και πληρώνοντας από τη τσέπη τους έξοδα μετακίνησης και στέγασης για να μπορούν να εργαστούν, που τώρα στερούνται ακόμα κι αυτή τη δυνατότητα εργασίας μέσα από το νέο σύστημα “διορισμών” και το προσοντολόγιο, όπου θα πρέπει να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για να αποκτήσουν κι άλλα “προσόντα” για να “αγοράσουν” το δικαίωμα τους στην εργασία; Αλλά μάλλον θα το παραλείψει κι αυτό ο Υπουργός, όπως και τα ζητήματα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης εκπαιδευτικών, τα οποία αν και παρουσιάζονται ως “πανάκεια” για την κρατική εγκατάλειψη της δημόσιας παιδείας, θα βαθύνουν ακόμα περισσότερο την ταξικότητα, την ανασφάλεια, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Το “νέο” σχολείο δεν θα είναι “ανοικτό στην κοινωνία”, αλλά “ανοικτό στην αγορά” και στους αμείλικτους νόμους της.
Για όλα αυτά που επιμελώς θα παραλειφθούν ή θα παραποιηθούν στα πλαίσια μιας προεκλογικής φιέστας με στόχο τη μονόπλευρη, κατευθυνόμενη ενημέρωση, καταγγέλλουμε την απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων, η οποία δυναμιτίζει και αποπροσανατολίζει από τους αγώνες που πρέπει να δώσουμε όλοι μαζί από κοινού, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί, για να προφυλάξουμε και να στηρίξουμε τα σχολεία μας και τη δημόσια εκπαίδευση.
Καλούμε τους συναδέλφους, τους γονείς και μαθητές να γυρίσουν την πλάτη σε τέτοιες διοργανώσεις-φιέστες και να συνταχτούν στον κοινό αγώνα που δίνουμε για μια παιδεία προσανατολισμένη στις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες και στα μορφωτικά και κοινωνικά δικαιώματα των μαθητών μας.