Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

 

      Σχετικά με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 155689/ΓΔ4 ΦΕΚ 5044/Β/14-11-2020 για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ'αποστάσεως.     

Η απόφαση να κλείσουν τα σχολεία έχει να κάνει με την απόφαση του υπουργείου και της κυβέρνησης να μην πάρουν κανένα μέτρο για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών με πρώτο και κύριο τη διαμόρφωση συνθηκών ελάχιστου συγχρωτισμού στις τάξεις/σχολεία με τη μείωση των μαθητών ανά τάξη (12-15). Η κυβέρνηση αρνήθηκε να ακούσει τις προτάσεις και τις διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών – στοχοποιώντας μάλιστα τους τελευταίους μέσω των καταλήψεων – και άφησε τα σχολεία να λειτουργούν υπό επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία συνθήκες. Αντί να αποσυμφορήσει τα πολυπληθή τμήματα βρίσκοντας αίθουσες και κάνοντας τις απαραίτητες προσλήψεις για την ασφαλή λειτουργία τους ,περιορίστηκε σε υποτυπώδη μέτρα όπως υφασμάτινες μάσκες και παγούρια!

Έτσι φτάσαμε στην τελευταία κι αιφνιδιαστική απόφαση να κλείσουν τα δημοτικά σχολεία/νηπιαγωγεία με την πρόφαση της κινητικότητας γονιών/κηδεμόνων/μαθητών και συγχρωτισμού τους στις πύλες των σχολείων, πράγμα που θα μπορούσε να έχει λυθεί με διαφορετικές ώρες προσέλευσης τους αλλά και εισόδου τους από διαφορετικές πύλες.

Προηγήθηκε το κλείσιμο των γυμνασίων/λυκείων όπου τέθηκε ως υποχρεωτική από το ΥΠΑΙΘ η σύγχρονη εξ αποστάσεως αδιαφορώντας επιδεικτικά για τη ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ 4/2020 (07-09-2020) της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και μη λαμβάνοντας καθόλου υπόψη τις συστάσεις που αναφέρονται στο σκεπτικό της με προθεσμία τριών (3) μηνών για την εφαρμογή τους από τη δημοσίευση της παραπάνω απόφασης, και σχετικά με τους κινδύνους που συνεχίζουν να ισχύουν σχετικά με την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα, την ισότητα της εκπαίδευσης, και τις προσωπικές ελευθερίες των συμμετεχόντων σε αυτή. Οι ευθύνες του υπουργείου για την παραβίαση βασικών συνταγματικών δικαιωμάτων και ελευθεριών των μαθητών/εκπαιδευτικών με τους όρους και προϋποθέσεις που θέτει είναι τεράστιες. Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήδη παραβιάζονται όλα τα δικαιώματα των μαθητών για ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση, αφού δε διαθέτουν όλοι τα μέσα για πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ παίρνουν απουσία για τη μη συμμετοχή τους διακινδυνεύοντας ακόμα και να χάσουν τη χρονιά τους! Τώρα το Υπουργείο έρχεται να γενικεύσει την ανισότητα εφαρμόζοντας το εντέλλεστε και στην Πρωτοβάθμια, καλώντας μάλιστα τους εκπαιδευτικούς να καλύψουν τη διδακτέα ύλη , δηλαδή να προχωρήσουν στην ύλη τους, αποκλείοντας έτσι χιλιάδες μη-έχοντες μικρούς μαθητές από την εκπαίδευση! 

Το υπουργείο ανοίγει ακόμα περισσότερο τη ψαλίδα ανισότητας ορίζοντας αυθαίρετα και αντιπαιδαγωγικά το ωράριο της σύγχρονης στα δημοτικά και νηπιαγωγεία τις μεσημεριανές ώρες, ώρες που ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά είναι κουρασμένα και δε μπορούν να αποδώσουν στις απαιτήσεις τις εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αντιθέτως αφήνει τη δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να λειτουργούν πρωινές ώρες δεδομένου ότι αυτά μπορούν να χρησιμοποιούν έναντι αμοιβής διαφορετικές πλατφόρμες. Η παράβαση της ίσης μεταχείρισης των μαθητών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων είναι κατάφωρη, και αυτό γίνεται για να μπορέσει να καλύψει το υπουργείο τη δυσλειτουργία και την αναποτελεσματικότητα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, το οποίο χωρίς καμία προετοιμασία δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί σε τόσο μεγάλο φόρτο δικτύου, δυσχεραίνοντας ακόμα πιο πολύ τη θέση εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων. 

Παρά τις εξαγγελίες για παροχή δωρεάν εξοπλισμού (λάπτοπ, τάμπλετ) σε μαθητές και σχολεία, τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει, ενώ τα περισσότερα σχολεία δε μπορούν να καλύψουν ούτε το σύνολο των μαθητών, ούτε τους εκπαιδευτικούς που δε διαθέτουν δικό τους εξοπλισμό, ή δε μπορούν να εργαστούν από το σπίτι με γρήγορη σύνδεση στο ίντερνετ (τα περισσότερα σχολεία διαθέτουν πεπαλαιωμένες 25άρες γραμμές). Παρόλα αυτά, το Υπουργείο επιμένει να εισάγει μια μονοδιάστατη μεθοδολογία εφαρμογής της συνταγματικής αρχής παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης σε έκτακτες συνθήκες χωρίς να χορηγεί τα απαραίτητα μέσα που θα την εξασφαλίζουν σε μαθητές/εκπαιδευτικούς και χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες και δυνατότητες και ανάγκες των μαθητών που μόνο οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αξιολογήσουν.

Η κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικά θεμελιωμένων μορφωτικών, εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων δείχνει μια καταφανώς αυταρχική και αντιδημοκρατική πρακτική και νοοτροπία, που δεν έχει τη συναίνεση που απαιτείται και χρησιμοποιεί δια της υποχρεωτικότητας συνθήκες εξαναγκασμού με καταστροφικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και για την προσωπική και οικογενειακή ζωή των εμπλεκόμενων.

Καλείται το ΥΠΑΙΘ έστω και τώρα σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες να προχωρήσει σε όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα (λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες προστασίας της υγείας με λίγους μαθητές στις τάξεις) για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της εκπαίδευσης σε συνθήκες πανδημίας με κριτήριο τη δημόσια δωρεάν παιδεία και υγεία, έτσι ώστε να μπορέσουν ξανά οι μαθητές να συμμετέχουν στην πραγματική ζώσα εκπαιδευτική διαδικασία και όχι σε μια παιδαγωγικά στρεβλή και άκρως επισφαλή εικονική πραγματικότητα.

Καλούνται η ΔΟΕ και τα πρωτοβάθμια σωματεία άμεσα να υπερασπισθούν τα δικαιώματα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, να προσκαλέσουν το ΥΠΑΙΘ σε διάλογο, και αν αυτό αρνηθεί, να καλέσουν τους εκπαιδευτικούς να κάνουν το καθήκον τους όπως αυτοί γνωρίζουν καλύτερα και με τις μεθόδους που εκείνοι θα επιλέξουν με βάση τις δοσμένες συνθήκες, υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά και συνταγματικά δικαιώματα όλων.

ΑΝΟΙΚΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΡΑ ΜΕ ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ!

ΟΧΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!

ΙΣΟΤΙΜΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!